Værd at vide som ny på Vestre Skole

Til alle nye forældre

Er du kommende forælder på Vestre Skole – enten fordi du har et barn, der skal indskrives og starte i Forårs-SFO, eller fordi du er flyttet til distriktet, eller på anden vis ønsker et barn på skolen – Så har vi samlet de vigtigste informationer til dig her.

Du er altid velkommen til at kontakte skolen for at komme på besøg – og se og høre mere. Det kan du gøre på skolens nummer: 6223 6400 eller på mail: vestre@svendborg.dk.

Hvis du har barn som skal indskrives  børnehaveklassen skal I læse afsnittet om Indskrivning og skolestart.

elever                                                                 elever

De vigtigste informationer som ny på Vestre Skole.

Efter at I har været på besøg eller der har været telefonisk kontakt aftales der er et møde, hvor I og jeres barn kommer til møde på skolen.

Her vil et par af årgangens lærere være tilstede sammen med en afdelingsleder. På mødet tales der om og med barnet ift. fag, fritidsinteresser, styrker, udfordringer, kammerater, startdato og om det at skulle skifte skole. Dette gøres for at få det bedste indtryk af barnet ift. klasseplacering. Derefter er der en rundvisning på skolen, hvor årgangens klasser bliver vist, man hilser måske på i klasserne.

Efterfølgende gives der en telefonisk tilbagemelding omkring klasseplacering,  den aftale startdato og hvilken voksen som tager i mod barnet og jer som forældre.